wtorek, 15 listopada 2011

Egoizm vs. Altruizm

Mój dzisiejszy dzień był pełen przemyśleń, nad jedną rzeczą, która nie dawała mi spokoju od pewnego czasu. Tą rzeczą jest EGOIZM. Może zacznę od tego czym jest dla mnie egoizm, i w jaki sposób ja to interpretuje.

Egoizm jest dla mnie sposobem zachowania, który w praktyce wygląda tak, że skupiam się nad czynnością prowadząca tylko i wyłącznie do mojego szczęścia, nie interesuje mnie nic innego, nie obchodzą mnie ludzie, którzy nie mają bezpośredniego wpływu na moje życie, staram nie zawracać sobie głowy czynnościami które są zbędne. I wiem też, że każdy z nas jest egoistą, tylko są jednostki, które potrafią to przyznać i są również Ci co nie potrafią tego przyznać. Słysząc od ludzi, że on czy ona nie jest egoistą, ludzie mówiąc to, świadomie lub nieświadomie staja się dla mnie hipokrytami.

I zastanawiałem się, czy ja czasami nie popadłem, w pewną skrajność, czy nie stałem się kompletnym ignorantem, nieczułym na krzywdę i cierpienie innych ? Czy taka postawa nie zabiła we mnie jakiegoś pierwiastka człowieczeństwa ?
Teraz z czystym sumieniem, po długi rozmyślaniach, po mailu do osoby która wywarła duży wpływa na zmianę moich przekonań. Wiem, że jestem zdrowym pod względem egoizmu człowiekiem z domieszką altruizmu, gdzie daję to niezwykłą satysfakcje, luz i pewnego rodzaju ukojenie, tam w środku, gdzieś w mojej mentalności. Każdy, ale to każdy powinien zdawać sobie sprawę, że czasami trzeba postawić swoje dobro nad innych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz